İnternetin her alanda yaygınlaşması, alışveriş alanında da online gelişmeler yaşanmasına yol açıyor. Her geçen gün dijitalleşen dünyada tüketiciler, online alışveriş sayesinde zaman kaybetmeden birkaç tık ile diledikleri ürün ve hizmeti satın alabiliyor. Tüm gelişmelerin yanı sıra aradığı ürünü online olarak araştırsa bile fiziksel mağazadan satın almayı tercih eden tüketici sayısı da küçümsenecek gibi değil.
Satın almadan önce ürünü görme, dokunma, ürün bilgisine deneyim yoluyla ulaşma motivasyonları geleneksel pazarlamanın bel kemiği. Buna karşın dijital pazarlamada çözüm, sanal mağazada ürün ve hizmet görsellerine yer vermekten geçiyor.
Satın alınacak ürünün neye benzediğini kitleye göstermek etkili bir çözüm yolu. Ancak sadece görsel kullanmak her zaman yeterli olmayabilir. Kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmek için ürünlere dair farklı açılardan çekilmiş görüntülere, ürün özelliklerine, faydalarına, sunulan hizmetlere ve hatta markanın geçmişi ile ilgili bilgilere yer vermekte fayda var.
Satışları artırmanın yolu ürün tanıtımını verimli hale getirmekten geçiyorsa, siz de yazımızın devamındaki önerileri uygulayarak sanal mağazanızı daha etkili hale getirebilirsiniz.
Hedef kitlenizi tanıyın
Hedef kitlenize bu ürün/hizmet tam sana göre demenin en etkili yollarından biri ona en uygun dile karar vermek. Sunduğunuz ürün ve hizmetleri kimin satın alacağını bilmeniz, onlara hangi ses tonu ile yaklaşacağınızı belirlemenizde önemli bir rol oynuyor.
Eğer hedef kitleniz çoğunlukla ev kadınlarından oluşuyorsa ürünün sağlayacağı faydalara yönelik açıklamalar yapmanızda yarar varken, üniversite öğrencilerini etkilemek istiyorsanız onlara daha eğlenceli tonda içeriklerle yaklaşabilirsiniz.
Gerçekçi tanımlamalara yer verin
Satmakta olduğunuz ürünleri övmek kullanıcıların satın alma davranışlarını her zaman olumlu etkilemeyebilir. Hatta ürün, markanın vadettiği bir koşulu sağlamadığında ters tepkiye bile neden olabilir. Bunun yerine açıklamalarda ürünün teknik detayları ve bu detayların ne gibi durumlarda fayda sağlayabileceği gibi bilgilere yer vererek daha ikna edici olabilirsiniz. Böylece ürününüzü gereksiz yere övmeden de kalitesi ile ilgili ipuçları verebilirsiniz.
Hedef kitlenizin hayal etmesine yardımcı olun
En başta da değindiğimiz gibi geleneksel pazarlamanın en güçlü yanı, fiziksel olarak ürünü tanıtabilme şansına sahip olması. Araştırmalar gösteriyor ki, tüketiciler ellerine aldıkları ürünlere sahip olmaya daha hevesli.
Online alışverişte ise tüketici ürünü ellerinde tutamayacağına göre ürün tanımlarında ürünün ne gibi fiziksel özelliklere sahip olduğunu detaylı bir şekilde açıklayarak zihinlerde canlanmasını sağlayabilirsiniz.
Kısa hikayelerle zenginleştirin
Ürünün kullanılabileceği ortam ve koşullara dair kısa hikayelere yer vermeniz hedef kitlenizin ilgisini çekmek için etkili olabilir. Ürünün kullanım alanı ile ilgili yol gösterici niteliğe sahip hikayelerle onların da ürüne sahip olduktan sonra nasıl faydalanabileceklerini anlatabilirsiniz. Böylece tüketicilere, ürünü satın almaları halinde hikayeyi kendi arzuladıkları gibi devam ettirebilme fırsatı verdiğinizi hissettirebilirsiniz.
Ürün açıklamalarını iyileştirerek satışları artırmak için öncelikle kaliteli bir altyapısı bulunan güvenilir bir E-ticaret sitesine sahip olmanız büyük önem taşıyor. Müşterilerinizin ilgisini çekecek etkileyici bir sanal mağaza oluşturmak için ise Türkiyenin lider altyapı sağlayıcısı Web Atölyesi her zaman yanınızda. Gelin siz de demo hesabınıza bugün başvurun; Web Atölyesinin siz sağlayacağı kolaylıkları ücretsiz olarak kendiniz test edin…