E-ticaret sitesinde bir süredir satılmayan, yenileri stoklamayı önleyen bazı ürünler için zaman zaman depoda temizlik yapmak gerekebiliyor. Temizliğe başlamadan önce satış amacının kesin çizgilerle belirlenmesi işleri önemli ölçüde kolaylaştırıyor. Bu noktada depodaki ürünleri yeni fiyatlarla satışa sunarken temel amacın en fazla sayıda ürünü depodan çıkarmak olduğunu hatırlamak gerekiyor.
Durduğu yerde değer kazanmayan ürünleri elden çıkarırken hem yenilere yer açıldığından hem de para akışı sağlandığından çok daha karlı olabilirsiniz. Ancak depoda temizliğe başlamadan önce zarardan kar elde ettiren bazı adımları atarak yola çıkmanızda fayda var. İşte başarılı bir depo temizliği için bilmeniz gereken bazı faydalı noktalar…
Satışı öncelikli olan ürünleri belirleyin
Hala stoklarda kalan sezon ürünleri temizliğin habercisi olabilir. Sezonu daha kaçırmamışken elde kalan bu son ürünleri müşterilerle buluşturarak yeni modellerine yer açmak en akıllıca yöntemlerden biri. İlk başta, kalan son sezon ürünlerini neredeyse maliyetine satışa sunmak zarar edilmiş gibi algılanabilir. Ancak zaten stoklarda beklediği için ürünlerin bir an önce elden çıkması kar elde edildiğinin müjdecisi olabilir.
Diğer yandan depoda geçen kıştan kalma kaz tüyü montlar duruyor olabilir ve dışarısı 30 derece sıcaklıktayken bu montları maliyetine yakın bir fiyata satmak mantık dışı görünebilir. Fakat ağaçların meyve verdiği bir sezonda bu ürünleri satabilmek pek mümkün değil. Dolayısıyla giderek değer kaybeden sezon dışı ürünler de elden çıkarılması gereken ilk ürünler arasına rahatlıkla yerleştirilebilir.
Satış süresini hedefleyin
Maliyetin biraz daha üzerinde belirlenen sezon dışı fiyatıyla satışa sunulacak ürünlerin olabildiğince hızlı depodan çıkarılması E-ticaret sitesinin önünü görebilmesi açısından büyük önem taşıyor. Bu yüzden satış süresinin özenli bir şekilde belirlenmesi gerekiyor.
Hedeflenen bu süre, tüketicilerin harekete geçmesinde de oldukça etkili oluyor. Örneğin, 5 gün olarak belirlenen kampanya süresi hem hedef kitlenin acele karar vermesini hem de stokların bir an önce eriyerek yeni ürünlere yer açılmasını kolaylaştırabiliyor. Ayrıca satış süresi belirlemek hızlı bir para akışı için de oldukça faydalı olabiliyor.
Ürünleri eritmeye başlayın
Hangi ürünlerin ne zamana kadar indirimde olacağına karar verildikten sonra geriye bu kampanyanın E-ticaret sitesinde, e-posta bültenlerinde ve diğer kanallarda duyurulması kalıyor. Depoyu eritebilmede duyuruların dikkat çeken tasarımlara ve CTAlara sahip olması oldukça büyük bir etkiye sahip. Web Sitesinin göze çarpan noktalarında çarpıcı söylemlerle müşterileri satın almaya teşvik ederek depoyu karlı bir şekilde boşaltmak ve yeni sezona hazırlanmak mümkün.
Ürünlerin kar elde ettirecek şekilde satılması yönünden E-ticaret sitesinin müşteri beklentilerini tam olarak karşılayabilmesi de oldukça önemli. Web Atölyesi, bu konuda ihtiyacınız olan pazarlama araçlarını hizmetinize sunarak markanızı yukarı taşımaya yardımcı oluyor. Siz de E-ticarette başarı merdivenlerini hızla tırmanmak istiyorsanız, Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabını talep edebilirsiniz.