Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

B2B E-ticaret sitesi

Web Atölyesi olarak Konya bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

Üretim ve satış faaliyetleri sürekli bir talep oluşmasını sağlar. B2B iş modelini uygulayarak bu talebi karşılamak mümkündür. Bu iş modeli aynı zamanda iyi bir E-ticaret projesi olabilir. Etkin planlanmış Şirktler arası E-ticaret çalışmalarıyla piyasa ihtiyaçlarını karşılamak ve marka değeri oluşturmak mümkündür. 

B2B Nedir?

B2B (Business to business) iki şirket arasındaki satış işlemini ifade eden bir iş modelidir. Bu modelde, ürünler son tüketiciye değil şirketlere ve işletmelere satılır. Başka bir ifadeyle; müşteriye satmak veya iş amaçlı kullanım için yapılan satış işlemleri B2B olarak adlandırılır. Örneğin; bir marketin toptancıdan ürün alması şirketler arası satış modeli kapsamındadır. Aynı şekilde, güvenlik kameraları yapan bir şirketin bilişim firmasından yazılım satın alması da bu kapsamda değerlendirilir.

B2B E-ticaret başta olmak üzere birçok alanda yapılabilen bir faaliyettir. Bu iş modeli, serbest piyasanın işleyişi açısından önemli bir yere sahiptir. Şirketlere yönelik ürün satışı yapmayı planlıyorsanız, müşteri portföyünüzü genişletmek için B2B fuar etkinlikleri başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

B2B Türleri Nelerdir?

B2B türleri satıcıya ve ürüne göre değişiklik gösterir. Satıcı firmanın faaliyet kapsamına göre belirlenen şirketler arası satışa dayalı iş modelleri de mevcuttur. Bu kapsamda yer alan satış türleri yatay ve dikey olarak ikiye ayrılır.

Tek sektöre yönelik satış faaliyetleri dikey B2B olarak adlandırılır. Bu iş modelinde, ürünler yalnızca belirli bir sektörde üretim veya satış yapan firmalara yöneliktir. Örneğin, otomotiv fabrikalarına satış yapan demir-çelik üreticileri bu kapsamda yer alır.

Farklı sektörleri hedef alan satış faaliyetleri yatay B2B adlandırılır. Söz konusu iş modeli, aynı şirketin çeşitli alanlarda faaliyet gösteren üretici ve satıcılara hizmet vermesine dayanır. Örneğin; mobilya üreticilerine ve inşaat firmalarına ahşap malzeme satışı yapan bir şirketin faaliyetleri bu kapsamdadır.

Ürün tabanlı B2B

Fiziki meta üzerinden yapılan şirketler arası satış faaliyeti ürün tabanlı B2B olarak adlandırılır. Bu faaliyetler, somut ürünler üzerinden gerçekleşir. Ürün tabanlı iş modelinde ham maddelerin, işlenmiş ürünlerin veya kullanıma hazır malzemelerin satışı yapılabilir. B2B E-ticaret sitelerinde genellikle bu iş modeli benimsenir. Ürettiğiniz veya tedarik ettiğiniz ürünleri diğer şirketlere satmayı düşünüyorsanız B2B ana sayfa tasarımı başlıklı içeriğimizi okuyabilirsiniz.

Servis tabanlı B2B

Doğrudan fiziksel ürün yerine hizmet satışını içeren iş modeli servis tabanlı B2B olarak adlandırılır. Bu faaliyet, şirketlerin ihtiyaçlarına yönelik hizmetin üretimini ve satışını içerir. Örneğin, firmalara yatırım danışmanlığı sunan bir finans şirketinin verdiği hizmet bu kapsamda yer alır. Başka bir örnekle ifade etmek gerekirse; reklam ajanslarına fotoğrafçılık hizmeti sunan bir şirketin faaliyeti de servis tabanlı satış olarak tanımlanabilir.

Yazılım tabanlı B2B

Bilişim ürünlerinin satışına dayanan faaliyetler yazılım tabanlı B2B olarak adlandırılır. Faaliyetin bu şekilde tanımlanması için satışın şirketlere yönelik olması gerekir. Örneğin; restoranlar için sipariş takip yazılımı satan bir bilişim firmasının faaliyeti bu kapsamda yer alır. Yazılım tabanlı şirketler arası satış faaliyetleri ürünlerin dijital ortamda teslimini, kurulumunu ve teknik destek aşamalarını içerebilir.

B2B İş Modeli Nasıl Uygulanır?

Şirketler arası alışverişe dayalı iş modelini uygulamak için öncelikle hedef kitleyi tanımlamak gerekir. Ürünlerinizin hangi sektörler için çözüm ürettiğini kararlaştırarak hedef kitlenizin sınırlarını çizmeye başlayabilirsiniz. Sunmuş olduğunuz hizmetin hitap ettiği sektörde yer alan firmaları araştırmak bu aşamada fayda sağlar. Aşağıdaki konularda araştırma yaparak faaliyetlerinizin hedefini belirleyebilirsiniz.

  • Firma profilleri
  • Sektörel ihtiyaçlar
  • Sektöre göre satın alma alışkanlıkları
  • Firmaların müşteri profilleri ve tüketici ihtiyaçları

Hedef kitlenizi belirledikten sonra ürünlerinizi satmayı planladığınız firmalara ulaşmanız gerekir. Etkin bir pazarlama çalışması yürüterek markanızın hitap ettiği sektörde bilinir olmasını sağlayabilirsiniz. Sosyal Medya reklamları B2B pazarlama için elverişli bir ortam sağlar. 

Ürün kategorizasyonu da B2B faaliyetlerde önemli bir konudur. Online mecralar üzerinden şirketlere ürün veya hizmet satmayı düşünüyorsanız bu konuda iyi bir plan yapmanızı tavsiye ederiz. B2B kategori yönetim hataları başlıklı içeriğimizi okuyarak şirketlere yönelik E-ticaret faaliyetlerinizde işinize yarayacak bilgiler edinebilirsiniz.

Lojistik yönetimi de firmalar arası satış modelinin uygulanışında önemli bir yere sahiptir. Sektörel ihtiyaçların zamanında karşılanması için ürün ve hizmetin taahhüt edilen vakitte teslim edilmesi gerekir. Etkin bir lojistik planlaması yaparak satışlarınızda müşteri memnuniyeti elde edebilir ve ortaya iyi bir B2B E-ticaret örneği koyabilirsiniz.

B2B İş Modelinin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Talebin sürekliliği şirketten şirkete satış modelinin sağladığı avantajlar arasındadır. Bu faaliyetler, şirketlerin üretim ve işleyiş için ihtiyaç duydukları ürünleri içerir. Kurumlar arasında gerçekleşen satışlarda trendler perakende faaliyetlerde olduğu kadar değişken değildir. Dolayısıyla, ürün ve hizmet kalitesini koruyarak aynı müşterilere uzun yıllar boyunca satış yapmak mümkündür.

Reklam ve pazarlama maliyetlerinin uygunluğu da firmalar arası satışların getirdiği avantajlardan biridir. Şirketlere yönelik satış faaliyetleri yürütürken milyonlarca kişiyi kapsayan reklam ve iletişim çalışmalarına gerek olmaz. Bu sayede, müşterilerinize uygun bir pazarlama bütçesiyle ulaşmak mümkündür. Web Atölyesi altyapılarını kullanarak kaliteli bir B2B E-ticaret platformu kurabilir ve bu avantajlardan yararlanabilirsiniz.

B2B İş Modeli ve E-Ticaret

B2B E-ticaret modelleri fiziksel ortam zorunluluğunu ortadan kaldırarak müşteri ve satıcı açısından kolaylık yaratır. Bir E-ticaret sitesi açarak ürünlerinizi müşterilerinize doğrudan ulaştırabilirsiniz. Sitenize kaliteli görseller yükleyerek, tüketicilerin ürünlerinizi detaylı bir biçimde incelemesini sağlayabilirsiniz. 


E-ticaret şirketler arası satışa yönelik faaliyetlerde pazarlama ve iletişim açısından da büyük avantajlar sağlar. Online satış faaliyetlerinde reklam bütçenizi optimize ederek verimli sonuçlar alabilirsiniz. Google ve Sosyal Medya reklamları işletme sahiplerini içeren hedef kitle oluşturma olanağı sağlar. Etkili bir çalışma yürüterek ürünlerinizin hedeflediğiniz sektörlere satılmasını sağlayabilirsiniz.

Konya web tasarım Konya web sayfası Konya web sitesi Konya seo Konya web design Konya eticaret Konya internet sitesi Konya yazılım uzmanı Konya web tasarımcı Konya crm eticaret e-ticaret e-ticaret sitesi kurumsal site web sitesi
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul